Not so long

- I feel so good, when I think of....

Okej fredag, så skönt!!
Har verkligen inte haft någon arbetslust alls idag..
Fullt ös hela veckan på jobbet och till slut så blir man helt utmattad.
Känns verkligen behövligt med lite helg nu :)

Solade i solarium för första gången i mitt liv tidigare idag vid 15 tiden.
Ska försöka bygga upp mitt pigment då man blir lite brun i alla fall.
Jag blev ju brun när jag var liten. Ska försöka sola minst 5 ggr till innan den
13 mars...

Ska nämligen åka till THAILAND igen natten mellan den 12-13 mars!
Har väntat ända sen juni då vi bokade resan!
Snart snart ligger man där på stranden igen och bättre nu har man ett visst
sällskap som väntar där nere med...

image3

Imorgon ska jag träffa Julie, ska bli så skoj!! :D

Nu blir det lugn kväll, tomt i två veckor nu tills man åker till Phuket....


CIAO!


Back to Basics

-  I can't stop thinking about ...


Så var man hemma, en tråkig tisdag regnig tisdag, allt är bara grått & trist ute!
Fullt upp på jobbet också och inte nog med det så har vi chefen ute hos oss som ska hjälpa
oss bli färdiga med ordrar vi är sena med. Och han gör en inte "lite" stressad!
Är fruktansvärt trött, vaknade några gånger innan jag gick upp i morse, drömde en fruktansvärd mardröm!
HEMSK...

Har fått en ny intressant person/personer att titta på som film eller klipp, det är en som kallar sig
Ghost Rider, en som kör mc eller bil m.m. I riktigt höga hastigheter mitt i stan och på motorvägar
med risk för andras liv och sitt eget. En sak GR är mest känd för är att köra sträckan mellan Uppsala-Stockholm
på mindre än 15 minuter, fatta hur fort det går, 300km/h cirkus..Amazing!
Såg lite på senaste filmen med han imorse som heter Back to Basics..

Här är en av gångerna när han kör mellan Uppsala-Stockholm..



Inte långt kvar nu, hur ska jag stå ut? Saknaden börjar redan kännas av... :(

CIAO!

Patience

- Alldeles, alldeles underbar!


Jahopp, då var hemsk söndagen här igen, tvi och bläää på den!
Ångest så in i norden över att gå till jobbet, men ändå det känns som om saker och
ting börjar ordna sig där nu för min arbetsgrupp. Kan meddela att utvecklingssamtalet
gick finemang! Bara POSITIVT för min del :) Kändes skönt att höra!

Helgen har varit nice med mat, besök hos mamsen och bara skönt myspys..

Måste lära mig att få bättre tålamod, man kan inte få, göra allt på en och samma gång.
Jag måste lära mig sakta ner min tankar innan jag impulsivt handlar efter dom.
Saker blir bara så fel istället, varför göra en höna av en fjäder liksom?
Vad trött jag blir på mig själv ibland, måste lära mig att inte tänka så långsiktigt angående
vissa saker heller...

Jaja nu ska jag se lite på fotbollen!

Oh if you only knew....

CIAO!


Changes

- You're one in a million once ince a lifetime...


Så var det onsdag kväll, har precis avslutat ett samtal med mamsen på mobilen och
även skrivit ner lite saker jag skall ta upp under mitt utvecklingssamtal imorgon
på jobbet med chefen. Mm gott folk utvecklingssamtal har man inte bara i skolan:P

Måste fixa och dona lite här hemma innan jag lägger mig så det ser trevligt ut när man
kommer hem i helgen, är nämligen inte hemma dessa två dagar som kommer.

Annars så har jag tagit tag i saker och ting nu, Nu SKA det gå vägen och det ska bli
ett ny start och en början till ett bättre liv. Men först får jag hoppas att det går bra på stället
jag skall till om ca två veckor och att allt flyter på därefter.

Nu är det inte långt kvar! :D , men en viss "någon" har ännu kortare tid kvar, de kommer bli tufft
för min del, men dagar går fort eller hur? Det blir ju ändå att ses där sen och hur ofta får man chansen till det?

Nej nu måste jag plocka så jag får lite sömn med, jobbade även till klockan 5 idag, började 7imorse
så är rätt död nu..

CIAO!
image59



I believe

- Som en dröm..

Vaknade väl efter kl 8 tidigare, kunde inte somna om, störande sådant.
Känner mig ändå utvilad konstigt nog?
Var ju på bio igår, och filmen var faktiskt väldigt bra tycker jag intressant handling.

Blir bara en lugn helg denna med massa film o sånt m.m ;)


Lonely
The path you have chosen
A restless road
No turning back
One day you
Will find your light again
Don't you know
Don't let go
Be strong

Follow you heart
Let you love lead through the darkness
Back to a place you once knew
I believe, I believe, I believe
In you

Follow your dreams
Be yourself, an angel of kindness
There's nothing that you can not do
I believe, I believe, I believe
In you.

CIAO!



Bio

- Jag känner mig så lugn..


Då var äntligen älskade fredagen här igen! :)

Slutade lite efter kl14 idag på jobbet, hade ingen arbetslust över huvudtaget
efter lunch, så satt ute en liten stund med en arbetskamrat i solen och njöt.
Man får ta till vara på de få tillfällen som ges med sol nuförtiden.
Men i tre dagar nu har det varit helt underbart fint väder!
Man mår så mycket bättre utav solljuset, man blir piggare och kanske gladare?

Nu har man kommit upp ur ett varmt skumbad och känner mig riktigt fräsch,
jag verkligen älskar att bada! Nu behöver jag bara skaffa mig en pingvin eller en badanka
att ha o plaska med i badkaret..

Ikväll blir det bio :D
Ska se en film som har premiär idag som heter "Utlämnad" i svensk tolkning.
På engelska heter den Rendition. Hoppas den är någorlunda bra i alla fall. Har läst lite
olika kritik om den.

Handling;
Ibland är gränsen mellan förhör och tortyr hårfin, likaså gränsen mellan att jobba med välgörenhet i en värld som bär spår efter attentaten den 11 september 2001, och att inte följa de regler som hänger ihop med moral och etik - att kämpa emot terrorism eller att själv bli en terrorist. Anwar El-Ibraim, en kanadensisk vetenskapsman av egyptiskt ursprung, tycks hela tiden hamna på fel plats vid fel tillfälle. Och nu kommer att han få veta vad det innebär att korsa den hårfina gränsen.

image58

Nu ska jag plocka lite här hemma och sen göra mig i ordning for tonight!



"You know I can't smile without you"


CIAO!

Valentine

- Snart...... :P

Det var väl en vecka sen tror jag sist jag skrev här..

Sitter på lunchrasten nu på jobbet, tittar ut på det UNDERBART fina vädret vi har!
Blå himmel, sol och jättelite vind. Känns verkligen så kul att jobba då, *not*

Alla Hjärtans Dag idag då, egentligen är det ju bara en vanlig dag precis som alla andra.
Man borde ju faktiskt visa kärlek varje dag till det man tycker om.
Men ändå en GLAD alla hjärtans dag på er!
Speciellt till en person.

image57


Sötaste Juliette fyllde 20 år i måndags :D Grattis ännu en gång och hoppas praktiken går bra!
Blir en sväng förbi hos mamsen sen, får la lämna lite godishjärtan eller något :P

Gött att det är torsdag, imon fredag och sen helg...

Mina tankar flyger iväg till..................

Life isn't about waiting for the storm to pass,
it's about learning to dance in the rain.

CIAO!




Kamera

- Drömmer jag?

Har inte skrivit något här på några dagar. Inte riktigt haft tid till det heller.

Jobbat är väl det som gjorts och spenderat tid på annat håll :)

Jag köpte en digitalkamera igår  med, hade inte någon sen tidigare så kände
det behövdes en nu.
Shoppade även två fräcka toppar idag med på Zara.

Åhhhh............................*djup suck* I must be dreaming...

HAPPY

Här är en bild jag tog igår me kameran :D
image56

Ser fram emot helgen :D

CIAO!

I hate mondays!

- Längtar så tills då....


Veckan tråkigaste dag börjar närma sig sitt slut.
Allt går jämt fel på måndagar känns det som, man är seg slö, halvt vaken på jobbet
och gör flera misstag som måste rättas till. Bläääää!

Jag är så TRÖTT, har världens problem med att kunna somna på kvällarna,
fast jag är riktigt trött så bara går det INTE, jag blir tokig!

Annars, vill att det ska vara imon :)

Här är en textbit ur en fin låt som heter Only Hope

There's a song that's inside of my soul.
It's the one that I've tried to write over and over again
I'm awake in the infinite cold.
But you sing to me over and over and over again.

So, I lay my head back down.
And I lift my hands and pray
To be only yours, I pray, to be only yours
I know now you're my only hope.

image54
Suddigt



CIAO!

Smile

- Finns de något finare?
- Nej tror inte det...


Okej lite uppdatering på helgen. I fredags var de slappande och lite till :)
igår var man på Ikea, köpte en lampa att ha i fönstret i köket. Var även ute
i Sisjön hos syrran och lämnade lite kläder till henne när hon jobba.
Sen hem  o slappa o mysa medans vinden blåste kall ute.

Nu ska jag snart titta på Inter-Empoli och senare är det Barcelona-Osasuna.
Får väl se hur det går!

Tänk att det ibland kan ske saker man inte ens hade en tanke på.
Sen att de finns några få ärliga fina godhjärtade människor.

Sådana fina saker jag har fått höra, det känns så bra nu..
It just feels "right"! :D

It makes me smile & feelin' great for once in a very long time....


image49


CIAO!