Movie nights

- Sugar baby love..

Så var det kväll igen, ännu en filmkväll.. igår såg jg och hjärtat på två filmer, den ena hette Feel the Noise,
som handlar om en kille som får bli bekant med musikstilen reaggeton i Puerto Rico dit han får flytta
för att de är för farligt i New York där han blivit beskjuten. Den var helt okej, trodde dock det skulle vara mer
dans inblandat i filmen.
 
Film nummer två var The Snake en fransk thriller som handlar om en man som är fotograf och ligger i skillsmässa med sin fru. Allt blir värre istället och skillmässan kommer i skymundan när han blir anklagad för våldtäkt och mord.
Mitt i allt dyker fotografen gamla klasskamrat upp som inte alls har goda tankar med sitt uppdykande.

Ikväll ska vi se på två skräckfilmer, den ena är See No Evil och The Amityville Horror.

 '

Orkar inte skriva vad de handlar om:P

Var längesen iaf som man såg en skräckis, jag brukar inte bli så skrämd av filmerna men får
 väl se ikväll, tur man har R som kan hålla om en om de skulle bli så :) hehe.

Nej nu ska jag steka lax som skall ätas till R underbara goda gratäng!

ha de!

CIAO!

Bokat resa :)

- Prince charming!

GLAD!! :)

Igår så bokade jag och hjärtat en resa till Pipa i Brasilien i slutet av januari nästa år!
Ska bli så himla kul! Verkar vara hur fint som helst och har man tur kanske
man kan hitta ett billigt inrikesflyg där och ta en tur ner till Rio De Janeiro.
Är ju typ 150 mil emellan eller något.
Pipa, lustigt namn på en ort men det har några av brasiliens absolut finaste stränder.
Man landar i Natal där Ponta Negra ligger och det är också en grymt populär ort att besöka
och bada vid.

En av stränderna, hotellet ligger på en 30 meter hög klippa ovanför havet så
man lär ju få en fin utsikt :)





Lite utav ena polen på hotellet vi ska bo på.


Nej nu ska jag sova o drömma om Brazilia :D

Förresten någon som varit i Brasilien tidigare berätta gärna isf? =)

CIAO!

Syster Ysters dag!

- Hold me..

Idag fyller min syster 19 år! Ett Stort Grattis till henne =)
Skall hem till mamma o syskonen om en stund med hjärtat för att fira henne.



CIAO!

Suprise!

- Honeypie!

Dagen började skit som vanligt när man sätter foten på jobbet, och varför är det så dåligt?
Jo arbetsförmågan är inte på topp i min grupp och istället får jag springa o slita röven utav mig
för att hinna med.  Orka. Så har gått och varit halvt butter halva dagen, men så åkte man hem från jobbet
och då svänge jag förbi bokaffären på Backaplan och införskaffa mig fyra nya pocket :)
I love to read! Köpte tvåböcker av Stieg Larsson och två böcker av Karin Alvtegen.
Båda grymt bra författare!

Kommer hem vid tre till mitt hjärta och får en överraskning....

Fick en fin bukett med vita liljor min absoluta favoritblomma! Och ett kort där de stod några fina ord..
Blev helt chockad hade inte väntat mig det, blev så GLAD, helt underbar älskling man har.
Så dagen blev mycket bättre därefter.

Här är en bild på min fina bukett!



Nu står min lilla mumsbit i köket och fixar middag, det blir färskpotatis, sprödbakad torskfilé med remouladsås =)
Yummie säger jag bara!

Fotboll senare ikväll, Sverige-Ryssland, jag tror de kan gå hursomhelst så jag säger att de står 50-50 mellan
vem som kommer vinna.

Nej ha de bra!

Ciao/Bella

Helgen som gått

- Poor little thing!

Såhär kommer lite update över helgen som varit:

Fredag:

Slutade jobbet vid två tiden, åkte hem och läste lite i Jenna Jameson boken som dessutom är utläst nu.
Riktigt jävla bra bok! Rekommenderar den starkt.
Väckte älsklingen vid kl fyra så åkte vi ut en sväng, stannade till på eriksberg för att äta glass på trimf :D
Sen hem och det var taco time med fotboll , vid halv elva åkte vi till Christian, kollade på lite film.
Sen blev det hem och läggdags! Här nedan är en bild på hur grymt mycket glass man får i en bägare
på triumf. Bilden är med 3 kulor glass :)




Lördag:
Åker hem till mamsen en sväng där vi fikar med med mina bröder.
Sen åkte vi tillbaka till hjärtats lägenhet och tog det lungt.
Såg på Sverige-Spanien matchen..Dock så förlorade ju Sverige.
Att allt ska bero på om en "viss" spelare är med på plan.
Men Spanien är duktiga  Efter matchen åkte vi in till stan och
åt på en resturang som heter Pasta Plus. Åt en rätt med parmaskinka, nån stark
krydda och tomatsås. Det var gott! Riktigt mys, första gången vi var ute och åt
tillsammans på en resturang här i Göteborg, annars är det ju bara när vi var i Thailand
som vi åt ute sist. Slutade bara med mys sen hemma.

I bilen på väg till stan


Söndag:
Älsklingen vaknar och har blivit förkyld, så blir till att sitta inne i regnet som ändå väller
ner utanför. Får sköta om stackarn, killar är det ju sååå synd om när det är sjuka :P haha.
Kollade på filmer i sängen.

My baby..



Har varit en väldigt lugn och bra helg tycker jag. Sorry om jag inte skriver så ofta här,  har ingen
större ork på vardagarna liksom. Men ska försöka bättra mig :)


CIAO!




 

MMA

- Soooetnooos!

Okej kom nyss hem från att ha varit i stan några timmar med killen och kollat på en av hans vänner C som
tävlade i MMA tidigare idag.
Var lite spännande, dock gick hans första match på 25 sek sen bröt C axeln lr armen
på sin motståndare.Vilket högt knak de var! Sen förlora han andra matchen men då mötte han
en motståndare som bara körde deffensivt.
Jag och hjärtat filmade med varsin kamera så förhoppningsvis
kan  har nytta av att se hur han gör när han fightas.

Vi var även hemma igår hos C på middag, där det bjöds på grillad fläskfilé, klyftpotatis,
egengjord konjakssås och  massa färska goa grönsaker, riktigt gott.
Så såg vi på två filmer med, The Eye och Meet the Spartans och den sistnämnda
var nog bland de sämsta jag sett på länge.

Nu är älsklingen på fest hos C som idag fyller 25 år!
Och det är typ bara grabbkväll där så blir själv här hemma
med tvn och fotbollen samt en bok jag köpte idag. Jenna Jamesons självbbiografi,
den är nog bra hoppas jag. Skall hämta hjärtat senare inatt med.

Nej nu blir det till att läsa mina favoritbloggar och sedan blir det boken eller tvn , får se :)


Jag bara älskar Angelina Jolie och denna är en av mina favoritbilder på henne. Tatueringarna är så fräcka!



CIAO!