Ny TV :)

-  Du är underbar!

Nu sitter jag på jobbet och har en kortare rast.
Har inte orkat uppdatera här på ett tag, har väl inte funnits så mycket att skriva heller.

Igår så var jag och R och köpte en ny tv, en 40tums full HD med inbyggd digitalbox. 
Så vi beställde även mer kanaler från Com hem =),
Den är grymt bra, vi köpte en samsung som var prisänkt sen förra veckan med 2500 kr.
 Så vi betala ca 10 000. Och det var så värt det, man får ju passa på när det kör med erbjudanden.

Har även lånat min bror PS2 dock blir inte det så bra bild med det på tvn men var så
längesen man spela tv spel, så ska göra det hela helgen samt träna på gymmet med
och kolla på alla kanaler man får testa gratis i  två veckor som Com Hem erbjuder.
Låter soft va? :)


Ha  en trevlig helg, 

CIAO!
 

Jag vill bort...

- I give my all..


Sitter här på jobbet nu och är hur trött som helst på i princip allt.
Jag är verkligen nere i någon "down" period.  Ingen energi finns till något.
Vill bara resa iväg någonstans och stanna där för ett bra tag.

Tur att man har resan till Brasilien att se fram emot i slutet av januari...



CIAO!

Härligt!

- I wanna kiss you all over..


Nu är det en kortare rast på jobbet, bara längtar tills denna jobbveckan är över.
Är helt tömd på energi kan man säga.
Idag blir det till att städa när man kommit hem så det är fint imorgon när lilla Julie
ska komma hem till mig (oss) R bor ju där med.
Så blir kul att få prata massa strunt och så skall vi ta en sväng på allum och kolla
om det finns någon höstjacka till henne.
R ska på MMA med sin vän Christian så han blir borta några timmar, men sen kanske R o C kommer
hem och käkar Tacos med mig o Julie. Blir trevligt i så lfall. Hoppas!

Nej bloggar kanske later..

CIAO!

Just me =)

Äntligen en bild som blev hyffsat fin på en själv, blir oftast aldrig bra på bild tycker jag men denna blev okej :)
Tagen med Rs mobil!



Smile :D

Vad det regnar ute nu då! Usch

CIAO!

Förkyld :(

- Sexy!

Okej i fredags tyckte jag det var lite konstigt när näsan bara börja droppa lite då och då, tänkte
om jag höll på att bli förkyld men jag hade ju inte kännt något annat som ont i halsen eller
nåt som man annars har innan en förkylning och sen under fredags natt blev jag vrålförkyld och är det
fortfarande :( Jag verkligen HATAR att vara förkyld, bland det värsta som finns. Man kan inte andas normalt
och allt känns tusen gånger jobbigare.




Igår var ju jag och hjärtat och såg The Dark Knight, den var faktiskt riktigt bra, Jokern var absolut
bäst, synd att Heath Ledger inte lever nu bara. Bra skådespelare.

Nu har jag precis testat göra ekströms paj som är typ färdig som man bara häller i en form, det är hallon/björnbärs smak =)

Ska läsa i Luftslottet som sprängdes nu! Sen när R är hemma ska vi se på 27 dresses och Michael Clayton.

Måste vila innan jobbet börjar imon igen..

CIAO!

Luftslottet som sprängdes!

- You're always on my mind.


Har preics stigit upp ur en avkopplande bad med en ny bok jag köpt som är den tredje och sista
delen i Stieg Larssons Kriminalromaner om Mikael Blomkvist och Lisbeth Salander.
Den heter Luftslottet som sprängdes, och den verkar vara lika bra som de två tidigare
böckerna. Jag rekommenderar starkt er att läsa hans böcker.

Senare ikväll skall jag och hjärtat gå på bio och se The Dark Knight, hoppas den är bra!
Innan dess se på fotbollen en stund, har ju spelat på stryktipset nu med så nu väntar jag
på att bli rik *haha'..

CIAO!

Tappar kontrollen!

- Oh baby I need you so much right now..


Jag vet inte hur jag ska klara av jobbet, jag blir tokig där. Det är bland den sämsta arbetsstämning
och moral ett företag kan ha som finns hos vissa av personerna där.
Halva företaget jobbar i en fart som kan kallas "halvtid" medans resten får slita arslena av sig
för att hinna med. Sen har vi besserwissrar som ska försöka få med alla andra i deras
åsikter om hur dåligt företaget är. Jag blir tokig på den här negativa stämningen, men sen blir
det inte bättre av att företaget inte heller verkar bry sig om något mer än att hela tiden få in
sina pengar. Allt är bara ett totalt kaos! Jag vill verkligen därifrån, sökte ett annat jobb förra veckan
men har inte hört något än, håller på och tittar varje dag efter något nytt men de känns som att allt kräver
så mycket erfarenhet och utbildning.
Men men jag kommer väl komma någon vart i alla fall för där jag är nu täker jag inte förbli kvar!

Har mått för j*vla dåligt som senaste två veckorna,tappar kontrollen för de mesta.
Till och med träningen har hamnat på is. Så då lider man av stor ångest över det,
men hur ska man få energi till att göra något när det enda man vill är att lägga sig
ner och bara sova i en sisådär tusen år?




CIAO!

Funny - Idol

- Love me tender love me sweet..


Sitter här i soffan efter att ha sprungit upp och ner mellan tvättstugan sen jag kom hem från
jobbet typ. Är helt slutkörd nu!
Se på Idol nu med den nya juryn, dom verkar hyffsade faktiskt.
Brukar inte se på idol mer än när dom har audiotions för dom är bara för roliga med
alla som inte kan sjunga :)
 


Här är ett praktexemplar på en blivande idol eller inte..  från Bulgarien


CIAO!

Mörkret kommer närmare..

- Will you keep me warm the cold winter nights?


Det börjar bli gråare och mörkare ute, vi är inne i September månad redan och sommaren känns
som om den aldrig ens va här, jag tycker tiden går så otroligt fort.
Nu blir det bara mörkare och mörkare ute, snart är vi väl redan vid den tidpunkt då det är
svart ute när man går till jobbet och lika svart när man går hem.
Jag gillar hösten och mörkret då man kan krypa ihop i soffan med lite behaligt ljus och
en bra film tillsammans med hjärtat, eller läsa en bra bok men jag gillar inte att det
är så mörkt på morgonen. Man vill ju bara ligga kvar i sängen och sussa vidare.
Jag tror människan är likadan som djuren som går i ide kroppen går på vila och anpassar
sig efter vädret, det är inte meningen att man skall flänga runt i minusgrader ute.
Ibland önskar jag att jag vart född som björn så man kunde sova under vintertid :)

Idag är 7 =)

Nu är R på gymmet men han kommer väl hem snart, känns så konstigt att tänka att man inte bor
själv längre i sin lägenhet utan att man nu har en till som bor här och alltid kommer vara här.
Men ändå de känns UNDERBART att ha R nära!


Här är den fina buketten jag fick av R för en och en halv vecka sen :)




Gillar ni hösten?

CIAO!


Sega måndagar!

- Lev livet lyckligt!

Efter denna helgen är jag helt slut, har ju som sagt flyttat en del av killens möbler till mig
och resten har vi slängt. Nu är det alltså tomt i hans lägenhet, gött att komma ifrån möglet
som fanns där. Sambo är vad man numera kan kalla sig också :)

Mellan allt uppackande och bortplockande i min lägenhet så såg vi på film under helgen.
Vi såg en som heter Live med Eva Mendez, som handlar om att de kommer på ett tävlingsprogram
på tv som går ut på rysk roulette och de 5 som inte får kulan i sig vinner 5 miljoner dollar var.
Helt sjuk mend hyffsad film.
Film nummer två var The Bucket List som handlar om två äldre män som får kontakt med varandra
när de ligger  på sjukhus för diagnosen cancer och de bestämmer sig för att göra en lista med saker
de vill hitta på innan de lämnar livet och som de sen utför däribland annat hoppa fallskärm.
Den var riktigt bra faktiskt =)


Skönt att denna måndagen är över, jag tycker att måndag och tisdag är de absolut segaste dagarna
på hela veckan. Var helt underbart väder ute tidigare idag, närmare mellan 23-25 grader ute.
Men nu ska jag gå och lägga mig, R åkte till jobbet för en halvtimma sen..

Jag lämnar er med en skön remix på en härlig låt, de ger en minnen från Thailands resan tidigare i år!

Belinda Carlisle - La Luna remix



Ciao & Godnatt!