Ganglion

Jag har fått en Ganglion på insidan av handleden nedanför tummen och det stör mig enormt mycket.
Är till 99% säker på att det är en sådan, det är en lite cysta typ som bildas av att slemsäckar eller nåt som
läcker ut nån vätska som blir till gelé som kan hårdna,  ganglioner kan variera till storlek och göra
ont eller inte märkas alls mer än den knöl som buktar ut.
Saken är den att jag vill inte ha den där, frågade på vårdcentralen idag vad jag skulle göra, men
det var bara en sjuksköterska där som verkade rätt inkompetent och bara sa att jag skulle låta det vara
om det inte smärtar en massa eller blir inflammerat.
Han sa bara att jag inte skulle anstränga handleden, men de går ju inte att undvika eftersom
jag jobbar med händer och armar varje dag i jobbet! Dumma pucko, önskar jag fått träffa en doktor
istället. Bläää vet inte vad jag ska göra nu, bara vänta på att den ska försvinna eller.
Nä jag tänker fortsätta träna och jobba som vanligt så får man se vad som sker..

Annars halsen känns fortfarande sådär och jag är väldigt slö, har bara tagit det lungt idag.
Kollade på en  bra film med hjärtat innan han gick till jobbet.
Den heter Death Sentence, den kan jag rekommenderar er att se, Kevin Bacon har huvudrollen.

Handling: Nick Hume är en väluppfostrad försäkringsagent från ett välordnat förortskvarter. Tills den dag hans son råkar bli mördad vid ett våldsamt gängrån. Nick bevittnar mordet men det saknas fällande bevis i fallet och snart tvingas han se sin sons mördare frikännas helt. Frikännandet förvandlar Nick från en ordentlig familjefar till en blodtörstig hämnare. Men med blodshämnden har Nick skrivit under sin egen dödsdom. Och nu måste han på egen hand utkämpa striden mot det brutala gatugänget.



That's all folks, CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback