Älskade Fotboll

-  Hmmm?? :)

Då tänkte jag berätta om min kärlek till den bästa sporten av dom alla, FOTBOLL!! :D

Är uppvuxen med en sporttokig mamma som kollar allt men som också älskar fotboll.
Kan det bli bättre liksom än att ha en mamma som kollar på sport?
Jag är född till blåvittare, de fick jag ärftligt. IFK Göteborg, mina änglar.
Minns min första fotbollsmatch jag var på vid 5-6 års ålder. Då spelade Blåvitt mot Gais.
Speciellt minns jag den gången för att dom kastade ut gratis plastbollar till åskådarna.
Jag sprang och jagade ica bollar med ett lejon på.
Vi var också ofta här hemma i Partille och kollade på Jonsereds hemmamatcher.

Minns sommaren 1994, " När vi gräver guld i USA" då Sverige tog brons borta i staterna.
Om man kunde få till ett sådant lag och spel igen?
Jag minns värmen när man gick på stan och väntade när en del spelare skulle komma med spårvagnen
för att åka till Liseberg för att hyllas. Man stod där på Liseberg bland tusentals glada människor.
Vilken känsla! Får hoppas man får uppleva något sådant igen i framtiden.
På landslagsfronten ser det mörkt ut, speciellt med Lagerbäck & Andersson som tränare, samt
våra "gamlingar" som borde lämna och ge plats för yngre.

När Spice Girls eran kom och de uppmärksammades mycket om David Beckham och Victoria
så bestämde jag mig för att börja heja på Manchester United i England. Dock visste jag inte
att min mamma hade hejat på Man United redan som liten flicka, så jag antar jag fick det genetiskt också.
Vid 13 års ålder började jag intressera mig mer för Barcelona och det blev att jag börja heja på dom med.
Dom gick direkt in i hjärtat. Inter som är på delad plats med Barca i hjärtat har jag inte hållt på så länge,
lite mer än två år bara drygt. Funderade ändå i början av gymnasiet på om jag skulle börja titta mer på Italiensk
fotboll. Så såg en del matcher när Roma, Lazio eller Fiorentina spelade.
Varför jag valde Inter som mitt lag, var p.g.a deras bokstav I, I som i Isabelle :P
Långsökt eller vadå? Det stod mellan Fiorentina och Inter. Nu har jag Fiorentina som andra lag i Serie A.

Hur kan man inte tycka att fotboll är roligt att titta på? Hur kan man säga att de är en mes sport
och att " det är ju ingenting att springa med en boll".
Skulle vilja se dom som säger så, själva springa med en boll från halva plan och dribbla bort spelare
och samtidigt ha kontroll och få in en fullträff i krysset på målet. Jag skulle vilja se dom slå en frispark, stenhårt
rätt in i mål. Dom som tycker fotboll är tråkigt, ja dom går bara miste om något.
Jag tror fotboll är en sådan sport att antingen älskar man den eller så hatar man den.
Fotboll gör en glad!

Det finns så många bra spelare också, så svårt att säga vem som är
bäst. Jag tycker att Messi skulle fått guldbollen, inte Kaká. Materazzi min väktare är tillbaka
på sin plats igen i Inter efter flera månader som han varit skadad.
 Är ju grymt imponerad av Inter som lag med Mancini som en grymt bra tränare.
Hur många lag är det som klarar av att inte förlora en enda match under en hel säsong typ?
Nu har höstsäsongen varit bra fast dom inte ens spelat med sina ordinarie spelare eftersom hela mittfältet
och backarna blivit skadade titt som tätt. Men ändå har de inte förlorat en enda match ännu.
Det är starkt jobbat! Om Barcelona kunde hitta någon sådan form också, det är definitivt något fel
i laget eller på upplägget. Visst dom förlorar inte massa, de vinner en del men titta på Real Madrid
som bara vinner o vinner hela tiden. Från att ha varit kassa i några år så är det i sitt bästa jag igen.
Åh låt Barca komma igen!

Som ni ser är jag inte en sådan person som är insnöad på bara ett land eller ett lag.
Utan som jag är med allt annat i livet så gillar jag det mesta och är öppensinnad.
Lite roligare då om helgerna när man först tittar på Serie A för att senare kolla på La Liga.
Kan en helg bli så mycket bättre? :)


Här nedan är en ny version av Pazza Inter som spelades in efer de vunnit Scudetton förra året.
Grym låt! och underbara bilder som man minns!



 

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback