Karma

- Andra kallar det otur, jag kallar det karma.


Denna dagen har nog varit en av de absolut segaste dagarna på jobbet , vet inte
hur längesen det var sen man var så slö!
Fanns inte en ynka liten procent arbetslust överhuvudtaget och jag var inte ensam
om det. Vi ville bara gå hem! Sakta men säkert tickade klockan på och tjugo över två stämplade
jag ut. Har ju nämnt mitt jobb en del gånger, kanske ska ta och berätta lite om vad det är
jag jobbar som och vad jag gör.
Företaget jag jobbar på heter SKF Actuators AB och är ett dotterbolag till SKF Sverige AB.
Där tillverkar man ställdon!  Jag är montör på Actuators.
Nu undrar ni säkert vad ett ställdon är, och det är svårt för mig att förklara också, men jag
kan säga att det är något som styr en rörelse i sidled eller upp och ner, så att de flyttas.
Ni har alla säkert sett en skylift, den kan flytta sig från höger till vänster, i en sådan .tex. sitter
ett ställdon.  Det finns väldigt många olika typer av don och det sitter i många grejer.
Donet består oftast av en skruv med rör och styrs av en eldriven motor.
Verkar detta intressant? 
Nä skulle inte tro ni tycker det :)  Här nedan är i alla fall en bild på en viss typ av don vi tillverkar.
Dom kallas CAR-don.

image47

Annars, under veckan som var hände en del olika grejer, inte bara att jag hade otur med vissa saker
utan även andra. Nu börjar jag tro att de är karma, det man gör illa får man igen. Så är det bara.
Men ibland undrar jag vad jag har gjort för mycket dåliga saker i mitt liv eftersom jag oftast har otur
vad de än gäller. Men vi får väl se vart livet för en! Ingen idé att grubbla över det.

Fredag idag också =) Ska kolla "På spåret" sen. Kul att titta på och försöka se hur mycket man själv kan.
Nu ska jag se på "Vem är mest korkad innan 10 000 kr", nej Vem vill bli miljonär menar jag ju, men ibland fattar jag inte hur en del personer kan få lov o vara där att tävla när de använder alla livlinor innan 10 000 kr frågan.
Då är man kass!

Ser fram emot imon :D får hoppas de inte blir  världens skitväder bara som det har sagts.

CIAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback